Om mig
Jag arbetade tidigare i flera år som tidningsfotograf. Det jag fick med mig därifrån är att arbeta snabbt och framförallt att fånga känslan. Att greppa tag i det där korta ögonblicket som händer i farten och som gör att bilden känns levande och på riktigt och som är så viktigt för att fånga betraktarens intresse. Det jag har krokat på senare som kommersiell fotograf är kunskapen om hur viktigt det är som företag att kommunicera med bilder som går i linje er identitet och tonalitet som företag. Och även om jag har ett bildspråk som finns där så älskar jag att leka kameleont och anpassa mitt språk efter vad ni vill förmedla.
Att anlita en fotograf kan göra så mycket för ert företag. Mitt bästa skryt är att jag har en kund som internt inom företaget kallar det “Bodil-effekten” när jag fotat någon av deras produkter. De kan omgående se när de börjar kommunicera med bilderna att det ökar deras försäljning. Jag har frågat kunder om jag har betalat mig själv i efterhand och fått svaret tillbaka “Ja, flera gånger om!”. Och sådana kommentarer blir jag så otroligt glad över att få höra! Mina bilder ska ju faktiskt sälja för er. Det är ju själva grunden och tanken, Ersätta kläm och känn-proceduren. Sätta era produkter i en kontext som gör att era kunder vill ha dem. Visa vad ni gör och värdet av det ni gör. Stärka ert varumärke och göra ert jobb att kommunicera med era kunder enklare. Och gladast av allt blir jag när ni ser att ni får tillbaka det ni investerat!